2018. február 3., szombat

Sarah J. Maas - Köd és harag udvara



A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Sarah J. Maas nagysikerű sorozatának második kötete, a Köd és harag udvara, mely fenekestül felforgatja az eddig megismert világot. Feyre-nek ezúttal szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell sorsáról, miközben háború közeleg.
Tartsatok a Blogturné Klub nyolc bloggerével, ismerjétek meg a történetet és annak szereplőit, a turné végén pedig vigyétek haza a regény egy példányát.


Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789634570943
Oldalszám: 750 oldal
Fordító: Hetesy Szilvia

Fülszöveg:
Én nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.
A szerelemért még a halált is kicselezte.
A világ megmentéséért maga lesz az élő fegyver.

Saját véleményem:
Mesélek egy kicsit, hogy érthetőbbé váljon mindaz, amit a Köd és harag udvara iránt érzek.
Sarah J. Maas a személyes istennőim egyike. Egészen elképesztő amit és ahogyan ír, azzal együtt, hogy sokszor érzek késztetést aziránt, hogy felkeressem, a fejébe húzzam a könyveit, miközben hisztérikusan zokogva egyre csak azt kérdezgetem tőle: Miért?!
A Tüskék és Rózsák udvarát sokáig mégsem vettem a kezembe. Sajnos a híre és a körülötte kialakult hype annyira megelőzte, élen a Rhys így-úgy-amúgy ódákkal, hogy egyszerűen viszolyogtam tőle, anélkül, hogy a kezembe vettem volna.
Szeretem én eldönteni, melyik párost shippelem, és ha egy karakter körül túlzott nyálazás alakul ki - akár okkal, akár anélkül -, az taszít. Emiatt tudatosan távol maradtam, kivártam, hogy elérkezzen egy olyan holt időszak, amikor a környezetemben senki nem kap spontán fangirl rohamot és ömleng Rhysről.
Jól tettem, mert így mindenféle undor nélkül hagyhattam megbabonázni magam. Úgy ihattam Sarah szavait, ahogy szoktam. Mi több, megismerhettem, megszerethettem a felbukkanó karaktereket, különösen Tamlint. Minden szeretetemet nekiadtam, a Rhysanddel szembeni ellenérzéseim miatt talán jobban is a szívembe zártam, mint kellett volna. Aztán jött Rhys, bennem pedig lángra kapott a gyűlölet, felidéződött mindaz, amit addig róla hallgattam, és egyszerűen utáltam Sarah-t azért, amiről tudtam, hogy a folytatásban elkerülhetetlenül jönni fog.
Nevetni fogtok, de még az is megfordult a fejemben, hogy nem folytatom; megőrzöm magamban Tamlin és Feyre szívszorítóan szép történetét - többek közt, emiatt nem írtam róla bejegyzést sem.
Végül a kíváncsiságom győzött; felvérteztem a szívemet, hisz pontosan tudtam, hogy darabokra fog törni... Ám azt nem sejtettem, hogy nem(csak) Tamlin miatt.
Eleinte örültem Feyre és Tamlin boldogságának. Hiába jöttek bonyodalmak, nem voltam hajlandó tudomást venni róluk; egyre csak az indokokat kerestem, mígnem már kétségbeesetten kapaszkodtam a legapróbb szalmaszálba is, végül Sarah győzött, Tamlinék szerelme homokként pergett ki ujjaim közül. Sirattam a múltat, a jelent, a jövőről pedig hallani sem akartam. Összetörtem, elvesztem, kiüresedtem, a lelkem mélyén éledező szikráról megpróbáltam tudomást sem venni. Ám az oldalról oldalra, a sötétségben settenkedve, hatalmába kerített. És tudjátok mit? Gyűlöltem magam; azt hogy én!, pont én akarok minél többet és többet kapni abból a Rohadékból. Mégis engedtem a csábításnak, meghallgattam őt, hagytam, hogy szavakkal és tettekkel mutassa meg ki és mi is ő valójában. Végezetül ott álltam elveszve, fülig szerelmesen, telhetetlenül. Igen, beleszerettem Rhysbe, abba a Rohadékba, aki miatt évekig kerültem a könyvet.

Fennkölt szavakkal mesélhetnék nektek arról, mennyi izgalom, mennyi bonyodalom vagy kihívás jelent meg a Köd és harag udvara hasábjain, milyen meseszerűen csodálatos, vagy éppen rémálomszerűen hátborzongató helyet barangoltam be, miközben egy új, minden korábbinál nagyszerűbb család részese lettem. Méltathatnám Sarah fantáziáját, azt a varázslatos tehetségét, melynek hála úgy tud írni, hogy szavaival fákat emel, patakokat duzzaszt körülöttem, festékmaszatossá teszi az ujjaimat, és gyötrelmes vágyakozást ébreszt bennem mindenféle tündérek, fegyverek vagy ecsetek iránt. Ám mindezek üresen csengő szavak lennének ahhoz képest, amit az ACOMAF során átéltem.
A Köd és harag udvara nem egy egyszerű könyv, a Köd és harag udvara maga Velaris. Az a hely, ahol az álmok valóra válnak, ahol a rossz is lehet szép, ahol az ember megtanulhat élni és érezni, ahol otthonra, barátokra és családra lel.
Mindezek után szeretnék egy illír tetoválást a kezemre, egy másikat a térdemre, hogy méltó módon térdet hajthassak új otthonom és Sarah előtt.


Pontszám: 5/5***
Kedvenc szereplő: Feyre, Rhys, Cassian, Mor, Amren, Az, Lucien
Kedvenc jelenet: Rhys vallomása és az azt követő részek, illetve a végecsavar
Negatívum: ami Tamlin karakterével történt
Borító: 5/5
Sorozat: Tüskék és Rózsák udvara 2. része




Ki lennél az ACOMAF-ból?







Nyereményjáték


A zene sokak számára inspirálóan hat, ez Sarah J. Maas esetében is igaz. A Köd és harag udvarának megírásakor nem kevesebb, mint 289 zene került fel a listájára, köztük rengeteg film és mese dalával. Mostani turnénkon ezek közül válogattunk.
Minden állomáson találtok egy címet, melynek betűit összekevertük (arra figyeljetek, hogy a megoldás lehet több szó is). Nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakni a betűket és beírni a rafflecopter megfelelő sorába.
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, ellenkező esetben újat sorsolunk.


ROTH




Nézzetek be a többi állomásra is

01/18 Könyvvilág
01/20 Függővég
01/22 Sorok Között
01/24 Insane Life
01/26 CBooks
02/01 Spirit Bliss
02/03 Dreamworld
02/0? Deszy könyvajánlója

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése